Hoppa över till innehållet
FRI FRAKT - FRIA RETUR - PRISGARANTI

Köpvillkor

För oss på Fluffy Rugs är det viktigt att du känner dig trygg och säker när
du handlar av oss. Och att våra produkter och vår service lever upp till dina
förväntningar.


Läs noga igenom våra villkor för köp och leverans nedan.


Köp


Vid köp ingås avtal mellan kund och Fluffy Rugs som ingår i Softa Home
AB, org.nr: 559254-5825. Fluffy Rugs ingår endast avtal med kunder som är
över 18 år (myndig) alternativt omyndig med målsmans tillstånd och
godkännande.


Priser och produkter


Samtliga priser hos Fluffy Rugs anges i svenska kronor inklusive moms. Vi
reserverar oss för eventuell slutförsäljning samt tryck- och skrivfel på
webbplatsen, i annonsering och utskick. Om felaktigheter i pris, leveranstid
eller andra omständigheter skulle uppstå, förbehåller sig Fluffy Rugs om
rätten att ändra detta i efterhand. Fluffy Rugs tar ej ansvar för felaktiga
uppgifter som publiceras av tredje part.


På Fluffy Rugs strävar vi alltid efter att presentera produkternas
egenskaper och utseende så verklighetstroget som möjligt med förbehåll
på återgivning av färger och detaljer som kan variera. Mindre skillnader i
mått och utseende mellan presenterad produkt på webbplatsen och
levererat exemplar kan förekomma av naturliga eller produktionstekniska
orsaker.


Frakt och hemleverans


Vi skickar våra produkter med DHL. Det innebär att oavsett var i Sverige du
bor(undantaget öar eller andra platser DHL inte levererar till) så kan vi
leverera hem till dig inom 5-10 arbetsdagar(gäller lagervaror eller från och
med det att din produkt finns i lager) beroende på ort.
Som kund ansvarar du för att dina angivna kontaktuppgifter är korrekta.
Vid felaktigt angivna uppgifter kan eventuella kostnader tillkomma.
Vänligen kontakta oss om du behöver hjälp med att justera dina
kontaktuppgifter.


Hemleverans, DHL Home Delivery


Vi använder oss av tjänsten DHL Home Delivery för paket/mattrulle över
mått 160cm. Det är alltså inte mattans längd som räknas utan längden på
paketet/rullen. Hemleverans sker normalt mellan klockan 8 och 17 till
trottoar eller tomtgräns i mån av framkomlighet. Önskas extra hjälp vid
leveransen finns flera tillvalstjänster som underlättar din leverans
ytterligare. Transportbolaget aviserar dig för att meddela leveransdag samt
inom vilken tidsintervall leveransen är beräknad. Om kunden ej är på plats

under angiven tid för att ta i mot godset så tas en avgift på 295 kr ut av
kunden för att DHL ej kunnat leverera enligt överenskomna bestämmelser.
Vid leverans ska mottagaren finnas på leveransadressen för legitimering
och mottagande av produkter. Mottagaren ska kontrollera att leveransen
är oskadad och komplett. Om leveransen är skadad eller om paket saknas
ska det noteras på budets fraktbrev/handscanner innan signering
genomförs. Vid signering av fraktbrev/handscanner bär mottagaren
juridiskt ansvar för att information om överlämnat gods är sanningsenlig.
Fluffy Rugs förbehåller sig rätt att neka leverans till annan adress än
folkbokförd vid kreditköp.


Legitimationskontroll (standard)


Utlämning sker till mottagaren eller dennes bud mot uppvisande av giltig
legitimationshandling. Vid utlämning till bud skall denne uppvisa både sin
egen och den på sändningen angivna mottagarens legitimationshandling.
Ovan gäller oavsett om utlämning sker på mottagarens adress eller vid
avhämtning på terminal.


Tillval: Leverans utan legitimationskontroll


Om du som mottagare inte själv kommer att kunna ta emot godset kan du
välja tilläggstjänsten “Leverans utan legitimationskontroll”. Det är praktiskt
när man vet att någon annan än adressaten ska ta emot leveransen, tex en
granne eller hantverkare.


OBS! Det är viktigt att du meddelar oss detta direkt efter att du lagt din
order (helst via e-post). Om din vara hunnit bli bokad och skickad tar DHL
ut en ändringskostnad på 250 kr som du får betala om du vill göra denna
ändring på din sändning efter att den lämnat vårt lager.


Tillval: Leverans utan kvittens


Om du ej kan vara hemma för att ta emot ditt gods kan du beställa
“Leverans utan kvittens*”.


OBS! Det är viktigt att du meddelar oss detta direkt efter att du lagt din
order (helst via e-post). Om din vara hunnit bli bokad och skickad tar DHL
ut en ändringskostnad på 250 kr som du får betala om du vill göra denna
ändring på din sändning efter att den lämnat vårt lager.
Det finstilta:


*Leverans utan kvittens innebär att DHL får leverera sändning på angiven
leveransadress utan att mottagaren finns på plats och personligen kvitterar
leveransen. Leverans utan kvittens innebär att DHL, inklusive anlitade
underleverantörer, friskriver sig från allt ansvar gällande godset i samband
med leverans.
Hämta på DHL-terminal
Du kan även välja att hämta din leverans på DHL-terminal när du blir
aviserad av DHL angående din leverans. DHL-terminaler finns i Borås,

Borlänge, Eskilstuna, Gammelstad, Gävle, Hägersten, Halmstad,
Helsingborg, Hisingsbacka, Jönköping, Karlstad, Malmö, Norrköping,
Örebro, Oskarshamn, Östersund, Rosersberg, Skellefteå, Sundsvall, Tibro,
Umeå, Uppsala, Värnamo, Växjö. För sändning som efter avisering ligger
kvar på terminalen, t ex för att mottagaren inte tar emot godset,
tillkommer en avgift per sändning och kalenderdag från och med fjärde
dagen från det att godset aviserats. Avgiften är på 195 kr/dygn och baseras
på sändningens fraktdragande vikt. Pris per sändning och kalenderdag.


Mindre paket, DHL Service Point


För mindre paket/mattrulle under 160 cm. använder vi oss av tjänsten DHL
Service Point. Uthämtning sker på DHL utlämningsställe s.k. Service Point.
Paketet skickas till ditt närmaste DHL-ombud. Avisering sker via sms.
Kvittera ut din försändelse med ditt sändningsnummer och legitimation.
Varorna finns tillgängliga i 14 dagar innan de returneras.


Ej mottaget gods


Din beställning förvaras normalt i 14 dagar hos ombud. Hämtar du inte ut
beställningen kommer den värderas som outlöst gods och paketet går i
retur med en tillkommande rörlig fraktkostnad om 10 procent av varans
köpbelopp. Lägsta belopp för ej uthämtade paket är 295 kronor. Detta är
för att täcka transportkostnader och minimera vårt klimatavtryck med
onödiga frakter.


Leveranstid


Leveranstiderna som är angivna på webbplatsen är preliminära. Vid
ändringar angående leveranstiden för din beställning kommer vi så fort
som möjligt att informera dig på sidan för orderstatus eller via mejl eller
telefon. För att underlätta leveransen för dig och för att minimera
miljöpåverkan försöker vi i största möjliga mån att samleverera dina
produkter i en leverans.


Kompensationspolicy


Vi gör alltid allt för att våra kunder ska få en så bra köpupplevelse som
möjligt. Men i vissa fall så inträffar leveransförseningar som vi inte kan
påverka och som ligger utom vår kontroll. I de fall en leveransförsening
uppkommer utgår en kompensation till kunden enligt följande
14-21 dagar: 2,5% av produktvärdet.


22 dagar eller mer: 5% av produktvärdet.


Observera att endast den leveransförsenade produkten kompenseras och
ej eventuellt övriga artiklar på ordern. Om en leveransförsening meddelas
god tid i förväg och accepteras av kunden så utgår ingen kompensation.
Kompensation för försening erhålls i form av ett presentkort, baserat på
den leveransförsenade produktens värde exklusive moms samt frakt- och
hanteringskostnader


Vid skada


Om en produkt skulle levereras skadad eller defekt så ersätter vi i första
hand den berörda sektionen eller komponenten.


Tillvalstjänster


De transportörer som vi anlitar erbjuder, som en extra tillvalstjänst, leverans
under kvällstid i stora delar av landet. Priset för kvällsleverans varierar
beroende på bostadsort och zonindelning. Vid val av kvällsleverans utförs
transporten mellan klockan 17 och 22 helgfria vardagar.


Betalning


Fluffy Rugs samarbetar med Klarna Bank AB och erbjuder deras smidiga
betaltjänster. Samt i butiken betalning med Visa eller Mastercard.


Klarna Betala Direkt


Vid kassan


Här kan du välja att betala på ett snabbt och säkert sätt med
banköverföring eller kortbetalning (Visa och Mastercard).
Nästa köp
Som Klarna-kund känns du igen och får dina uppgifter ifyllda. Du slutför
köpet med ett klick och godkänner med BankID. Snabbt, smidigt och
enkelt!
Vid leverans
Du kan alltid se och hantera dina köp i Klarnas app. Till exempel ta bort
eller ändra kopplat bankkonto.


Klarna Betala Senare


I kassan
Här får du möjlighet att välja ett av tre alternativ för att betala senare.
Vid leverans
Din betalningsperiod börjar när vi på Fluffy Rugs skickar varan.


Klarna Dela Upp


Vid köp:


Här ser du totalpriset för en vara och den minsta månadskostnaden för
delbetalning.


I kassan:


Dela upp kräver ingen registrering eller kreditanmälan. Du väljer dela upp i
kassan, ser alla kostnader och villkor och slutför köpet direkt.


Vid leverans:


En faktura skickas till dig varje månad som kan betalas med
banköverföring eller med ett klick i Klarnas app.


Konsumentskydd


De allmänna köpvillkoren är tillämpliga på samtliga köpeavtal som du
sluter med Fluffy Rugs som ingår i Softa Home AB org.nr: 559254-5825. För
att tillvarata dina intressen tillämpas bestämmelserna i
konsumentköplagen (SFS 1990:932), distans- och hemförsäljningslagen
(SFS 2005:59) samt personuppgiftslagen (SFS 1998:204) för samtliga köp på
softahome.se samt underliggande domäner.


Personuppgiftspolicy


I samband med din beställning godkänner du att vi lagrar och använder
dina uppgifter i vår databas för att fullfölja och tillhandahålla den service
som du kan förvänta dig. All personuppgiftsbehandling sker i enlighet med
dataskyddsförordningen. Personuppgiftsansvarig part är Fluffy Rugs som
ingår i Softa Home AB org. Nr. 559254-5825.
Fluffy Rugs kundregister innehåller personliga uppgifter såsom fullständigt

namn, personnummer, postadress, telefonnummer, e-postadress samt IP-
nummer. Ändamålet med Softa Homes behandling av insamlade

personuppgifter är att använda dem för:


• A. Kunna fullfölja köp och leverans av lagd order hos Fluffy Rugs.
• B. Möjliggöra riktad marknadsföring per e-post, mail, sms och/eller
andra kanaler baserat på dina tidigare köp eller användarbeteende
hos Fluffy Rugs


Vår betalningspartner Klarna kommer att samla personuppgifter om dig i
samband med betalning av din order, oavsett betalmedel. Klarna är
således personuppgiftsansvarig för sådana personuppgifter enligt Klarnas
allmänna villkor.


För att kunna fullfölja leverans, säljsupport och eventuell
leverantörsbeställning så kommer Fluffy Rugs att dela med sig av
nödvändiga personuppgifter till våra samarbetspartners för att kunna
fullfölja köpet. Inga personuppgifter kommer att säljas vidare till tredje part
och lagras internt med begränsad funktionalitet för tillgång.
Vi sparar bara personuppgifter så länge som det är nödvändigt, därefter
raderas samtliga personuppgifter. Om dina personuppgifter skulle vara
ofullständiga, felaktiga eller irrelevanta har du rätt att begära att de
uppdateras eller raderas. Du har också rätt att begära skadestånd om
Fluffy Rugs inte fullföljt sitt åtagande i behandlingen av personuppgifter
enligt lagen. Du kan begära ett utdrag på vilka uppgifter som vi har
registrerade om dig. För att begära ett registerutdrag eller rättelse av
uppgifter skickar du en skriftlig undertecknad begäran till Fluffy Rugs

Fluffy Rugs arbetar enligt svensk och europeisk lagstiftning och följer alla
GDPR-direktiv med säkrad plattform, begränsad åtkomst till
personuppgifter och möjliggörandet för dig som kund att uteslutas ur vår
kunddatabas.


Returer – Ångerrätt – Öppet köp


Fluffy Rugs tillämpar 14 dagars ångerrätt på samtliga beställningar gjorda
på distans i vår e-handel. Gäller ej beställning i fysisk butik. Gäller från den
dag att godset mottogs. Fri frakt(exp. avg. 49kr tillkommer) och fri retur.
När du handlar på Fluffy Rugs har du rätt att öppna och testa din produkt.
En avgift kan dras av från din återbetalning om produkten returneras i
försämrat skick. Om produkten har använts mer än vad som krävs för att
fastställa dess egenskaper och funktioner förbehåller vi oss rätten att göra
ett prisavdrag motsvarande värdeminskningen som uppstått i samband
med hanteringen. Värdeminskningen bedöms från fall till fall. Produkten
behöver alltså returneras i samma skick som den mottogs. Om produkten
inte kan returneras i ett oförändrat skick behöver du omgående
kontakta Kundservice som bedömer om en retur kan göras.


• Att returen registreras och anmäls enligt våra köpvillkor genom att
skicka ett mejl till kundservice@fluffyrugs.se. Ange ordernummer,
namn, kontaktuppgifter och vara.
• Returen genomförs på samma sätt som leveransen. Om du fick din
order via hemleverans kommer leveransbolaget, efter bokning, att
hämta mattan/mattorna hemma hos dig. Hämtade du ut din order
på ett Service Point-ombud lämnar du in din order för retur på ett av
DHLs ombud.
• Större försändelser hämtas alltid dagtid emballerade via markplan
där du ansvarar för tillgängligheten.
Undantaget från ovanstående är beställningsvaror, d.v.s. varor som framställts
efter specifik begäran, eller personliga önskemål. Beroende på vald
betalningsmetod så utbetalas beloppet snarast möjligt, men senast inom
14 dagar från mottagen retur.
Om du har ångrat ditt köp och önskar att makulera ordern så ber vi dig att
omgående kontakta vår kundtjänst för att meddela detta. I de fall en order
har blivit skickad tillkommer en avgift för ej uthämtad försändelse.
Anmäla en retur
För att anmäla en retur till Fluffy Rugs ska du göra enligt följande:
• Se till att du har allt emballage tillgängligt, inklusive eventuell
lastpall.
• Emballera och fotografera förpackningen och skicka
bild, tillsammans med ordernummer och returorsak till
kundservice@fluffyrugs.se
• Invänta ett godkännande från vår returavdelning och
upphämtningsinstruktioner från transportör.
I de fall kriterierna ovan inte uppfylls har Fluffy Rugs möjlighet att neka en
retur, såvida eventuella felaktigheter ej åtgärdas. Fraktkostnader och
tilläggstjänster anses vara en förbrukad engångstjänst och återbetalas inte
och kan ej nyttjas på nytt.


Anmälan av reklamation eller transportskada


Om du anser att din vara är felaktig, undermålig eller skadad så har du
enligt konsumentköplagen (SFS 1990:932) rätt att reklamera produkten.
Reklamationsrätten gäller i tre år, där första året gäller som ett garanti-år,
varpå Fluffy Rugs står som bevisbärare. De nästkommande två åren
inträder reklamationsrätten, där du som kund måste kunna styrka att felet
är ursprungligt och relaterat till ett fabrikationsfel. Observera att felet
måste anmälas inom skälig tid.


Vi tar endast emot reklamationer via detta
formulär: https://forms.gle/gG4c2ra9JqwrYMPY8


För synliga transportskador måste transportören meddelas direkt vid
mottagandet med ett tillägg på följesedeln. Övriga transportskador måste
anmälas omgående inom 24 timmar till Fluffy Rugs via mail eller telefon.
Annars kommer inte transportören att godkänna reklamationen, varpå
ersättning kommer att utebli. Dokumentera skadan för att underlätta samt
påskynda processen. Du bär ansvaret för att syna godset noggrant och
påtala eventuella fel, skador eller avvikelser innan du signerar några
dokument. Detta gäller även vid hämtning hos servicepoint. Detta är
viktigt för din säkerhet, så att vi kan hjälpa dig på bästa sätt i de fall en
eventuell transportskada upptäcks.


Reklamationer som kan klassificeras som normalt slitage kommer ej att
godkännas. Liksom solblekning och noppor som uppkommit till följd av
andra textilier eller för mycket direktljus.


Pris och produktinformation


Vid eventuella felaktigheter i lagerstatus eller pris förbehåller sig Fluffy
Rugs rätten att häva köpeavtalet. Om en vara utgått eller av annan
anledning inte finns tillgänglig är Fluffy Rugs inte skyldiga att
tillhandahålla varan men kan föreslå en alternativ vara. Vi gör alltid vårt
yttersta för att presentera varorna så verklighetstroget och korrekt som
möjligt på webbplatsen, men vi kan inte garantera att din skärm återger
färg och storlek korrekt. Produktfakta och prisuppgifter lämnas med
reservation för skrivfel, leverantörers prishöjningar, lagerhållning, eventuell
oriktigt angivna specifikationer osv. Bilder bör ses som illustrationer och
kan inte garanteras återge varans exakta utseende och/eller beskaffenhet.

Alla våra priser är i SEK inklusive 25 procent moms. Fluffy Rugs tillämpar
”force majeure”, vilket innebär att i händelse av myndighetsbeslut, krig,
naturkatastrofer, pandemier eller andra oförutsedda situationer utanför vår
kontroll, så bär vi inget ansvar för eventuella följder.


Cookies


För att förbättra din shoppingupplevelse använder vi oss av så kallade
cookies. Dessa lagras lokalt i din webbläsare för att anpassa innehållet på
webbplatsen.


Garanti


Alla våra produkter säljs med ett års garanti och tre års reklamationsrätt
enligt konsumentköplagen och i enighet med deras riktlinjer. Tänk på att
garanti och reklamationsrätt är två skilda saker, där du som kund har ett
ansvar att felet var ursprungligt och/eller relaterat till ett fabrikationsfel för
att en reklamation ska godkännas under reklamationsperioden.

Prisgaranti

Med Fluffy Rugs lägsta prisgaranti kan du alltid handla till marknadens bästa priser. Hittar du din vara billigare på en annan svensk internethandel återbetalar Fluffy Rugs mellanskillnaden.

Fluffy Rugs prisgaranti gäller samma produkt hos svenska internetbaserade butiker. Internettbutiken ska ha svenskt organisationsnummer och svensk adress. Varan ska finnas på lager och därmed vara beställningsbar. Prisgarantin gäller konkurrentens ordinariepris inklusive fraktkostnad och upp till 14 dagar efter köpet.

Om Ni hittar samma vara som i Fluffy Rugs sortiment i en annan svensk e-handel så mejlar Ni kundservice@fluffyrugs.se där Ni länkar till den e-handel det gäller. Skicka med en skärmdump från sista steget i kassan där man kan se pris inklusive fraktkostnader.

Vi återbetalar mellanskillnaden på order gjorda på vår hemsida, där Ni senast 14 dagar efter köp skickat ett mejl till oss.